Przydatne pojęcia związane z perfumami

utworzone przez | sty 30, 2020 | Zachwycaj zapachem | 0 komentarzy

Wchodząc w wonny, ekskluzywny świat perfum, napotykamy na swej drodze na wiele pojęć branżowych, które utrudniają czytanie recenzji zapachów i tym samym dobór właściwego dla nas pachnidła. Aby więc nie zniechęcać początkujących miłośników perfum, postanowiliśmy przygotować niewielki słowniczek nazw, z którymi warto się zapoznać.

Blotter

Choć to pojęcie może brzmieć nieco obco, tak naprawdę oznacza rzecz, którą wszyscy doskonale znamy. Z angielskiego tłumaczy się je jako “suszka” lub “bibuła”, co daje już pewne wyobrażenie, z czym możemy mieć do czynienia. Tak, to po prostu pasek z papieru lub tektury, który spryskujemy perfumami, by poczuć ich zapach. Przy okazji warto pamiętać, że pachnidło powinniśmy testować nie tylko na blotterze, ale też na własnej skórze – tylko w taki sposób możemy w pełni ocenić daną woń, gdyż na ciele rozwija się ona nieco inaczej.

Flanker

Taka nazwa zarezerwowana jest dla perfum, które zostały stworzone na bazie istniejącego już zapachu danej marki, poprzez jego modyfikację. Przykładowo pod wpływem inspiracji Opium Yves Saint Laurenta powstał inny zapach znanej firmy – Black Opium. To jego nazywamy flankerem. Bywa, że zapach flankerów ma niewiele wspólnego z wonią oryginalnej kompozycji, a nadanie mu podobnej nazwy jest zabiegiem marketingowym.

Gourmand

Nazwa ta odnosi się do grupy perfum, których cechą wspólną jest to, że są słodkie. Bardzo często dominują w nich nuty nawiązujące do naszych ulubionych słodyczy, jak czekolada czy karmel. Powstają jednak coraz wymyślniejsze zapachy tego typu, w których można odnaleźć woń waty cukrowej, pianek czy pralin. Perfumy gourmand należą do tych cięższych pachnideł, dlatego idealnie nadają się na okres jesienno-zimowy.

Perfumy niszowe

Tym mianem określa się kompozycje zapachowe tworzone na mniejszą skalę, z reguły niedostępne w sieciowych perfumeriach. Są kreowane nie według najnowszych trendów, ale pod wpływem natchnienia wybitnych perfumiarzy. Często korzysta się w nich z mniej dostępnych składników, tworząc za ich pomocą wyszukane, oryginalne kompozycje, doceniane przez koneserów.

Piramida zapachowa

W ten sposób obrazowo określa się strukturę perfum. Każda kompozycja rozwija się bowiem, stopniowo uwalniając nowe akordy. Każde pachnidło składa się z trzech nut: nuty głowy, która wyczuwalna jest zaraz po aplikacji perfum i trwa przez kilka do kilkunastu minut; nuty serca, która rozwija się po niej, oraz nuty głowy, zauważalnej około 30 minut po rozpylaniu zapachu i trwającej kilka godzin.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ciekawe perfumy inspirowane marką Calvin Klein

Marka Calvin Klein zasłynęła w latach 80. za sprawą fantastycznej ekskluzywnej linii jeansów i od tej pory sukcesywnie rozszerza ofertę, znajdując uznanie zwłaszcza u miłośników prostoty...

Perfumetki damskie w promocyjnych cenach

Szukasz obłędnego zapachu, który będzie towarzyszył Ci przez cały sierpień, ale nie chcesz przepłacać? Sprawdź ofertę damskich perfumetek Neness w promocyjnych cenach. Jeśli nie wiesz, jaką zamówić...

Jak pachnie jaśmin?

Jaśmin kojarzymy z rośliną, ale i z zapachem. Wiemy, że zachwyca nim, dlatego też często pojawia się w perfumach. Dziś postanowiliśmy pochylić się nad nim nieco bardziej i przedstawić kilka...

Armani Si – zapach kobiety nowoczesnej

Perfumy, które od kilku sezonów są w ścisłej czołówce najpopularniejszych damskich zapachów. Uwielbiają je nawet kobiety, które twierdzą, że nie lubią słodkich nut w perfumach. O jakim zapachu mowa?...

Walentynki – perfumy na prezent dla niej

Zbliżające się Walentynki to dzień, w którym zakochani wyrażają wzajemne uczucie do siebie, obdarowując się przy tym upominkami. Nie trzeba wcale długo zastanawiać się nad prezentem dla swojej...